Hjelpelinjen for spilleavhengige (800 800 40)
På Hjelpelinjen kan du ta kontakt helt anonymt for råd og veiledning knyttet til spillproblematikk.
Tilbudet gjelder både for spillere og de rundt spilleren.
Kontakt oss via telefon, chat eller e-post.
Åpningstider
Hjelpelinjen (800 800 40) er åpen fra kl. 09:00 til kl. 18:00 på hverdager.
Du kan chatte med oss mellom kl. 11:00 og 15:00.
Lørdager og søndager stengt.
Hva gjør Hjelpelinjen?
- Bistår mennesker i krise
- Gir støtte, råd og veiledning
- Viser til annen hjelp og tilgjengelige behandlingstilbud
- Snakker om ulike måter for å begrense spilling
- Forklarer om hvordan avhengighet fungerer
- Gir grunnleggende økonomisk rådgivning
- Tilbyr gratis spillblokkering (betfilter)
Om Hjelpelinjen
Hjelpelinjen har vært i drift siden 2003 og hjulpet mange mennesker med utfordringer knyttet til spill. Tjenesten er organisert som et samarbeid mellom Lotteritilsynet og Blå Kors.
Selve driften er lagt til Blå Kors spilleavhengighet – et fagmiljø med spisskompetanse på spilleavhengighet.
Lotteritilsynet har resultatansvar og ansvar for informasjon. Det betyr at Lotteritilsynet samler anonym informasjon og statistikk om spilleavhengighet. Du kan lese mer om dette i personvernerklæringen.
Årlig statistikk på henvendelser : Kunnskap og statistikk – Hjelpelinjen
Andre tilbud
Ukentlig oppfølging for spilleavhengige over nett og telefon
Tilbudet er kostnadsfritt og det er ikke krav om henvisning for å delta. Oppfølgingen varer i cirka 3 måneder.
Blå Kors klinikker med behandling for spillbehandling
Ta kontakt med fastlegen, NAV eller psykolog og få en henvisning til oss.
Blå Kors tilbyr behandling for spilleavhengighet, både på klinikk og fjernbasert behandling.
Her tilbys også behandling for spilleavhengige med pengespill- og dataspillproblematikk. Behandlingen består av individualterapi, korttidsterapi, gruppeterapi, par- og familiebehandling, psykomotorisk fysioterapi og økonomisk rådgivning.
All behandling hos oss tar hensyn til hva pasientens ønsker.