Onsdag denne uken dro Blå Kors Kristiansand inn til Oslo for å gjøre en fotoshoot med en rekke kjente profiler for å promotere klesmerket Øy, hvor alle inntekter går til forebyggingsarbeidet.
Eccentric People, et Oslo-basert management-byrå ønsket å bidra til det gode arbeidet Blå Kors Kristiansand gjør for barn og ungdom i sårbare livssituasjoner. I denne forbindelsen er det laget en eksklusiv hettegenser-versjon, Øy x Eccentric People, hvor hensikten er at flere får øynene opp for klesmerket Øy og kan skape midler til Blå Kors-arbeidet.
De som deltok på fotoshoot var Amalie Olsen, Alexandra Joner, Øyvind Dalelv, Tone Damli, Sebastian Solberg og Roya Sori, alle influensere i sosiale medier innen forskjellige sjangere og med forskjellige målgrupper.
– Vi er veldig takknemlige for at de ønsker å bidra til mer oppmerksomhet for Blå Kors og dem vi er til for, sier markedssjef i Blå Kors Kristiansand, Henning Reme.
– Hele hensikten med at vi har utviklet klesmerket Øy er å skape mer midler til forebyggingsarbeidet, og det at kjente personer bidrar med å gjøre det kjent er hyggelig, fortsetter han.
Klesmerket Øy inneholder basisplagg som hettegensere (hoodies), t-skjorter, bukser mm, og har et tidløst, klassisk design. På nettbutikken oybk.no kan en kjøpe tøyet og samtidig bidra til at flere får hjelp.
Alt overskudd går til Blå Kors-arbeidet for barn og unge.
Mange kjenner kanskje til TV-serien «Alle elsker David» som går på TV2, en serie om dagliglivet til folkene i Eccentric People, med David Eriksen i spissen. TV-teamet var med under hele fotoshooten.